En vegetarisk månad

Sedan några år har jag varje februari blivit inbjuden att delta i Vegetariska månaden. Tidigare har jag tänkt att det inte är min grej eller att det skulle bli en för stor och krävande förändring. I år har jag tillsammans med några vänner bestämt mig för att äta vegetariskt under februari. Förhoppningsvis leder det till att jag får in fler vegetariska recept i min matlagning också efter månadens slut. Det senaste året, speciellt när jag bodde i Utrecht och efter jag flyttat, har jag ätit allt mer vegetariskt men det ska ändå bli spännande att leta nya recept. Idag var jag och handlade med mamma – bil och stormarknad, vilken lyx alltså! Är nu förberedd med bönor, quornbitar, quornfärs och ett par recept i bakhuvudet. Eller i kokboken om man ska vara petig.

Den första måltiden blev ostschnitzel med potatis, morot, champinjoner och zucchini bakat i ugn. Nu kör vi!

20140201-174858.jpg

Kommentera

