Update: sockerbombad

Så var det ju det där med socker-rehab. Jag måste säga att det gått förvånansvärt bra. Några snedsteg tvingas jag erkänna (vienetta och pannacotta) och jag har rört mig i vissa gråzoner (läs: popcorn och ett chips eller tre). Snedstegen är dock begränsade till födelsedagsfirande, och det var ju faktiskt ett okej fusk redan från början. Jag har istället druckit en väldans massa te och smarriga smoothies. Som snacks har det någon gång blivit popcorn eller jordnötter. Eller ingenting alls, för så mycket snacks behöver man faktiskt inte äta. Igår bjöd jag bort mina sista hembakta kakor. Så var den distraktionen borta och jag får istället tillåta mig att baka nya kakor när jag funnit den sockerbalans ett av mina teer så vänligt säger sig hjälpa mig att uppnå. Det är förövrigt gott och har smak av choklad.

Kommentera

