The relapse

Välkommen till del tre i den socker-följetong detta visat sig bli. Denna helg har jag haft ett återfall i sockerfällan. Åkte igår förmiddag hem till familjen tillsammans med faster och farbror som hälsade på över helgen. Fram kom mazarinkaka, kladdkaka och irish coffee. Igår var jag lite duktigare och nöjde mig i alla fall med två lite mindre bitar. Sedan blev det en bit till av den där mazarinkakan. Och idag ska vi inte ens tala om. Då gick jag totalt bananas och åt och åt och åt. Ingen vacker syn, men så kan det gå. Nu är jag tillbaka i hemmet utan sötsaker. Förövrigt är det för närvarande också hemmet utan mat. Något jag får se till att åtgärda inom kort.

När jag kom hem idag startade jag upp en liten krasseodling i ett försök att väga upp kakhaveriet. Under de fåtal timmar som passerat sedan jag hällde upp vatten och frön har jag flera gånger varit framme för att se om det hänt något. Om jag vet att det tar cirkus en vecka innan det är klart? Ja. Tålamod much! Jag har också odlat mynta som jag hoppas att jag ska kunna driva upp i mitt fönster. Håller nu båda tummar för att det går vägen!

Kommentera

